Átadták a Budapest Környéki Törvényszék Ügyfélcentrumát

Mint ismert, várhatóan 2016-ban foglalhatja el új székhelyét a Városligeti fasorban az ország második legnagyobb ügyforgalmú bírósága, a Budapest Környéki Törvényszék. A költözés ugyan csak két év múlva esedékes, a Thököly úti főépületen kívül, bérelt ingatlanokban működő szervezeti egységek egy részének tarthatatlan, az ügyfelek fogadására és ügyeik intézésére méltatlan körülményeinek megváltoztatása azonban nem tűrt halasztást. Különös jelentőséggel bírt mindez egy olyan bírósági szervezet esetében, amelynek illetékességi területén, Pest megyében 1,3 millió lakos él.

„Becsületbeli ügy” – magamban így tekintettem a Gazdasági Kollégium elhelyezésére, mert a Rózsa utcai épületben uralkodó körülmények, a Városligeti beruházás mellett is, halaszthatatlanná tették a változtatást. Talán nem tévedek, ha azt gondolom, hogy az OBH elnöke, dr. Handó Tünde is legalább ennyire fontosnak érezte ezt a kérdést. Hivatalba lépését követő hetekben tett látogatása a Gazdasági Kollégium Rózsa utcai épületében megrázó élmény volt számára, melyet az elhelyezés érdekében az OBH részéről – a Budapest Környéki Törvényszék bevonásával - sorozatos egyeztetések követtek. Több lehetőség vizsgálatát követően 2014 nyarán kötött bérleti szerződés a törvényszék a szervezeti egységek elhelyezésére – beszélt az előzményekről dr. Hilbert Edit, a Budapest Környéki Törvényszék elnöke.

Ez év augusztusától 253 dolgozó, köztük 81 bíró, a Törvényszék Polgári-, Közigazgatási illetve Munkaügyi Kollégium törvényszéki I. és II. fokú szakága, a Gazdasági Kollégium Cégbírósági Csoportja, a Csőd- és Felszámolási Csoportja, valamint Peres Csoportja az M3 irodaházban fogadja az ügyfeleket. Az új bérleményben nyert elhelyezést a Budapest Környéki Törvényszék Büntetés-végrehajtási Csoportja és a Végrehajtók Irodája is.
   
Az OBH Elnöke stratégiai céljának megfelelően a szolgáltató bíróság megjelenítése, a gyors, hatékony és időszerű ügyintézés indokolta az Ügyfélcentrum kialakítását.    

Az elmúlt évben 93.000 cég ügyeiről döntő Gazdasági Kollégium, a tavalyi évben 10.500 ügyben döntő polgári ügyszak, 9.000 civil szervezetek nyilvántartását végző csoport és az 1.500 jogvitában határozatot hozó Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság ügyfélforgalma a korábbitól - a kezelőirodákon zajló félfogadástól - eltérő megoldást igényelt. A tárgyalótermek mellett, a földszinten kialakított Ügyfélcentrumban a félfogadási időben (minden nap délelőtt, szerdán egész nap) a várakozók számától függően két-három bírósági dolgozó áll rendelkezésre, hogy az ügyekben az arra jogosultaknak felvilágosítást adjon, iratokat vegyen át vagy másolatokat adjon ki.  Kulturált körülmények között, egymástól különálló asztalok mellett biztosított az irattanulmányozás lehetősége is.

Terveink szerint a közeljövőben elektronikusan is lehetővé tesszük időpont foglalását az Ügyfélcentrumban ügyintézésre vagy irattanulmányozásra – ismertette a közeljövő fejlesztéseit dr. Hilbert Edit, a Budapest Környéki Törvényszék elnöke. Köszönetet mondott egyben a Szegedi Ítélőtábla elnökének, dr. Harangozó Attilának, aki hallva az elképzelésekről, bútorok átadásával járult hozzá az Ügyfélcentrum berendezésének kialakításához.

Az ország gazdasági életében jelentős szerepet betöltő, Pest megyében működő gazdasági társaságokról adatokat közlő Céginformációs Szolgálat elhelyezési körülményei szavakkal nehezen kifejezhető minőségi változást hoztak.

„Mamma Mia!” – körülnézve a szobában csak ennyit tudott mondani az olasz ügyfél, aki a céginformációs szolgáltatást kívánta igénybe venni korábbi helyünkön. Kínos pillanatokat éltünk át sok esetben, de most nagyon büszkék vagyunk az új irodánkra. Visszatérő ügyfeleink is elismerően nyilatkoznak a kulturált környezetről, az ügyfélbarát megoldásokról – értékelte a változást a Céginformációs Szolgálat csoportvezetője, Maksa Éva.
    
A bírósághoz méltó munkakörülmények megteremtése mellett a költözés célja a szétaprózottság megszüntetése is volt. Korábban a törvényszék szervezeti egységei a főépületen kívül egy másik Thököly úti ingatlanban, a Hungária körúti úgynevezett Siemens irodaházban, a zuglói Bácskai utcában, valamint a VI. kerületi Rózsa utcában, többnyire bérelt irodákban dolgoztak.

Külön kiemelendő, hogy a korábbi bérlemények megszüntetése éves szinten várhatóan húszmillió forintot is meghaladó megtakarítást jelent, sőt további előny, hogy az épületek közötti iratmozgatás költségei is jelentősen csökkennek.

A Törvényszék elnöke nem titkolt reményét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy e változásnak köszönhetően kiteljesedik az azonos szakterületen dolgozók műhelymunkája, ennek következtében javul az ítélkezés és az ügyintézés szakmai színvonala, valamint időszerűsége.

Budapest, 2014. október 28.

További képek az Ügyfélcentrumról >>>