Átadták a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság Ügyfélcentrumát.

2014. december 18-án átadták a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság  Ügyfélcentrumát. Az átadó ünnepségen jelen volt dr. Handó Tünde Országos Bírósági Hivatal elnöke, dr. Fazekas Sándor a Fővárosi Törvényszék elnöke, Trappné dr. Kiszely Rita a Budapesti XVIII. és XIX. kerületi Bíróság elnöke és Gajda Péter a Budapest Főváros XIX. kerületi Önkormányzat polgármestere.

Dr. Fazekas Sándor a Fővárosi Törvényszék elnöke a bíróság és a XVIII.-XIX. kerületi lakosok életében is óriási előrelépésként értékelte, hogy az elsők között  kezdte meg működését  a  minden szempontból korszerű,  ügyfélbarát szemléletet tükröző ügyfélcentrum, mely a jövőben új keretet ad a bíróság működéséhez. Rövidesen a Fővárosi Törvényszék Markó utcai épületében kerül átadásra a következő ügyfélcentrum, melyet újabbak megnyitása követ. Az ügyfélbarát szemlélettel a bíróság egyre közelebb kerül az ügyintézés során az állampolgárokhoz. Szólt arról, hogy Fővárosi Törvényszékre  az elmúlt évben 520 000  ügy érkezett, és 526 000 volt a feldolgozottak száma. Így közel egymillió állampolgár került kapcsolatba a törvényszékkel és a kerületi bíróságokkal.

- A kiemelt jelentőségű ügyeket is tekintve éves szinten 1-2 millió között van azoknak a jogkeresőknek a száma akik valamilyen formában döntést várnak a bíróságtól. Éppen ezért fontos az ügyfélbarát gondolkodásmód, amelynek a tárgyiasult megjelenési módját látjuk az ügyfélcentrumban. Az ügyfélcentrum nem más mint a kezelőirodákról leválasztott szervezeti egység, egy olyan kiszolgáló funkció ami az állampolgárokat hozzásegíti a sokkal gyorsabb ügyintézéshez, a gyors információszolgáltatáshoz, és lehetőséget teremt az iratbetekintésre – fogalmazott dr. Fazekas Sándor. Hozzátette: az ügyfeleket támogató korszerű  szemlélet erősíti a bizalmat az állampolgárokban, akik ezáltal együttműködőbbek lesznek, így az eljárások még gyorsabbá válnak. A Fővárosi Törvényszék nagy hangsúlyt fektet az ügyfelek kiszolgálására; tizenhét szervezeti egységében méri havonta az ügyfelek elégedettségét. Az ügyfélmutatóink alapján az ügyfélcentrum és kezelőirodák minden esetben kiváló minősítést kaptak az állampolgároktól.

Dr. Handó Tünde az Országos Bírósági Hivatal elnöke arról beszélt, hogy nemcsak szemléletben, hanem a tárgyi környezetben is változtatnia kell a bíróságoknak, erősítenünk kell a szolgáltató jelleget az ügyfelek irányába. Olyan tér kialakítására van szükség, ahol az ügyfél már a belépés pillanatában érzi az odafigyelést, a törődést és a magas színvonalú kiszolgálást. Mint mondta,  nagyon fontos az ügyfélcentrumok kialakítása, mert az általuk meghatározott korszerű folyamatok lehetővé teszik az ügyfelek és a bírósági dolgozók számára hogy komfortosan érezhessék magukat. Elismerőleg nyilatkozott a  Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság teljesítményéről az ítélkezés minőségét és időszerűségét illetően. Az itt dolgozók nemcsak a törvény által elvárt munkájukat végzik, hanem a Nyitott Bíróság programját megvalósítva társadalmi felelősségvállalással lépnek  a nyilvánosság felé. Dr. Handó Tünde szerint nagyon fontos láttatni a körülöttünk élőkkel, hogy hogyan működik a bírósági szervezet, fontos az állampolgárok jogtudatosságának megerősítése is.

Gajda Péter a XIX. kerületi önkormányzat polgármestere elmondta, hogy a bíróság által kialakított ügyfélcentrum jól illeszkedik a Kispesti Önkormányzat által véghezvitt fejlesztések sorába, amelyek a helyi  lakosok elégedettségére szolgálnak. Kiemelte a bíróság ügyfélbarát szemléletét és  az ügyfelek mind jobb kiszolgálására irányuló törekvéseket. Elismerően nyilatkozott a bíróság és az önkormányzat együttműködéséről és  a Nyitott Bíróság programról, mely utóbbi a Wekerlei napok keretén belül rendkívül eredményes volt a kerületi lakosok körében. 

Trappné dr. Kiszely Rita, a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság elnöke prezentációban mutatta be a kerületi bíróság épületének átalakítását. Vázolta, hogy miként bővült és korszerűsödött az épület, illetve vált komfortosabbá az ügyfelek és a bírósági dolgozók számára egyaránt,  amíg  a folyamat eljuthatott odáig,  hogy 2014-ben egy modern ügyfélcentrum fogadja az állampolgárokat. Az egyebek mellett elektronikus ügyfélhívó rendszerrel és  váltott képernyős infóponttal  működő ügyfélcentrum közel 200 négyzetméteren várja az ügyfeleket.

Budapest, 2014. december 18.