Az ügyfélkapcsolatok elektronizálásának tapasztalatai 2016-ban – tájékoztató az OBT ülésén

Ugrásszerűen megnőtt 2016. II. félévében a civilisztikai perekben benyújtott elektronikus kezdőiratok és beadványok, valamint a csőd- és felszámolási eljárásokban benyújtott elektronikus kezdőiratok és beadványok száma. Erről az Országos Bírósági Hivatal adott tájékoztatást az Országos Bírói Tanács 2017. május 9-én tartott ülésén.

Az elektronikus érkezés nagymértékű növekedésének oka az volt, hogy 2016. július 1-jétől a törvényi szabályozás a korábbihoz képest jóval tágabb körben tette kötelezővé az elektronikus kapcsolattartást.

Az ún. e-perekben az illetékfizetés kizárólagosan elektronikusan történhet. Az ügyfelek leggyakrabban az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül fizetnek illetéket, ugyanakkor a nagyobb összegű illeték megfizetése tipikusan a bíróság Magyar Államkincstárnál vezetett illeték-bevételi számlájára átutalással történik.

Budapest, 2017. május 10.