FFP - Online panasznapi időpontfoglalás a Fenntartható Fejlődés Program eredményeként

A bíróságok, így a Kecskeméti Törvényszék is számos intézkedést tett annak érdekében, hogy az ügyfelek elégedettségét növeljék. Ehhez mindenképp hozzátartozik a széleskörű tájékoztatás, és az úgynevezett kényelmi szolgáltatások bevezetése is, amelyek igazodnak a XXI. század online világához.
 
Erre tekintettel merült fel ötletként, hogy a törvényszék illetékességi területéhez tartozó valamennyi járásbíróságon egyszerűbbé és kényelmesebbé kell tenni a panasznapi időpontfoglalást. A „Fenntartható Fejlődés Program” eredményeként az eddigi papíralapú sorszám kérés mellett - amelyhez elengedhetetlen volt az ügyfél személyes megjelenése – megjelent az online foglalás lehetősége a járásbíróságokon.
 
A Kecskeméti Törvényszék saját fejlesztésű programja elérhető a törvényszék  honlapjáról, ahol néhány kattintással kiválaszthatja az ügyfél, hogy melyik járásbíróság panasznapján, melyik nap, pontosan hány órakor kíván megjelenni. Ezt követően a megadott e-mail címére a sorszámát is tartalmazó automatikus válaszüzenetet kap.
Felmérve azt, hogy manapság az emberek többnyire okos eszközökön használják az  internetet, a programot azokra is optimalizálták, a járásbíróságon kihelyezett QR-kód használatával az ügyfél pillanatok alatt tud időpontot foglalni.
A törvényszék természetesen gondolt azokra az ügyfelekre is, akik nem rendelkeznek e-mail címmel vagy az internet világában kellő jártassággal, így nekik is lehetőségük van az előzetes foglalásra telefonon keresztül.
Szintén a „Fenntartható Fejlődés Program” keretében született meg az a törvényszéki  elnöki intézkedés, amely egységesíti a bírósági panasznap tartásának szabályait a járásbíróságokon, a helyi sajátosságok figyelembevételével. Az egyik legfontosabb intézkedés, hogy a panasznapi ügyfélfogadás egész nap tart. Akárcsak egy bankban, a bíróságon is fontos, hogy az ügyfelek ugyanolyan szolgáltatást tudjanak igénybe venni, függetlenül attól, hogy éppen hol laknak.
A törvényszék célja az ügyfelek széleskörű elégedettsége, ügyeik intézésének megkönnyítése, ezért a délutáni időpontokat a sorszámmal nem rendelkező ügyfeleknek tartják fenn. Az elmúlt három hónap tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a program rendkívül népszerű, a sorszámok túlnyomó részét az ügyfelek előzetesen lefoglalják, így elkerülhető, hogy a bíróság folyosóján várakozzanak, míg sorra nem kerülnek.
A Kecskeméti Törvényszéken további újdonság a panasznappal kapcsolatban, hogy a Törvényszék honlapján –„kitölthető” formátumban- rövid tájékoztatóval együtt elérhetőek a leggyakrabban előforduló pertípusok keresetlevél mintái.
 
A panasznapi időpontfoglalás lehetőségét több törvényszék is bevezette, például a Zalaegerszegi, Miskolci vagy a Veszprémi Törvényszék.