Korszerű és gyors ügyintézés a bírósági ügyfélközpontokban

Idén és jövőre összesen 21 új ügyfélközpont nyitja meg kapuit a bíróságokon. Az ügyfélbarát, szolgáltató bíróság célja, hogy az állampolgárok minél egyszerűbben intézhessék ügyeiket. Az új, modern ügyfélközpontokban az ügyfelek komplex szolgáltatásokat, elektronikus megoldásokon alapuló, korszerű és gyors ügyintézést vehetnek igénybe. 
 
Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) 2015. június 4-én kötött Stratégiai Partnerségi Megállapodást a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME). Az egyetem szakmai tudásával, tapasztalatával közreműködik a bíróságok 21. századi arculatának kialakításában. A közös munka első lépéseként a MOME kutatómunkát végzett és kidolgozta az ügyfélközpontok egységes megjelenését és Arculati Kézikönyvét. 
 
Az ügyfélközpontok kialakítása során az a cél, hogy az ügyfél az ország bármely pontján ugyanazokkal az egyedi, jellegzetes belsőépítészeti megoldásokkal találkozzon, ugyanazokat a tájékoztató füzeteket vehesse majd kézbe. Az ügyfélközpontokban szolgálatot teljesítő munkatársak pedig azonos képzést kapnak, s ennek is köszönhetően azonos szolgáltatásokat tudnak nyújtani az ügyfeleknek. Természetesen mindezek mellett a helyi adottságokat is figyelembe veszik.
 
A következő években országszerte egyre több helyen nyílnak majd ügyfélközpontok. Már az idén – a folyamatban lévő beruházásokkal egy ütemben – ügyfélcentrum létesül az Egri Törvényszéken és a Szigetszentmiklósi Járásbíróságon. Ezt követően pedig a Jablonszky Ferenc programban nyertes 16 bíróságon, valamint azon a 3 helyszínen, ahol jelenleg teljes körű épület-felújítás zajlik.
 
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közleménye ide kattintva olvasható
 
A Design Alapok kézikönyv 1.0 itt elérhető