Megkezdődött a bírósági ügyfélközpontok kialakítása

Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) között 2015-ben Stratégiai Partnerségi Megállapodás jött létre. A megállapodás első részfeladataként elkészült a „bírósági épületekben kialakítandó ügyfélközpontok komplex design és belsőépítészeti koncepciójának” kidolgozása.
 
Cél a korábbi gyakorlat szerinti, ügyfélforgalommal érintett kezelőirodák tehermentesítése, a biztonságos és nyugodt bírósági háttérmunka érdekében az érintett terület korlátozása, valamint az ügyfelek számára elérhető útvonalak lehető legegyszerűbb kialakítása.
 
A fentiek alapján az újonnan létrehozott ügyfélközpontok az ügyfelekkel való kapcsolattartást biztosítják, míg a kezelőirodák ennek háttereként a zavartalan bírósági munkavégzést szolgálják.
 
A kidolgozott koncepció alapján első körben 27 bírósági ügyfélközpont megtervezése és megvalósítása történik. 
 
A tervezési folyamat első részeként elkészült a Szigetszentmiklósi Járásbíróság és az Egri Törvényszék épületében kialakítandó ügyfélközpontok kivitelezési tervdokumentációja.
 
A kivitelezési munkálatok január közepén kezdődtek meg, a tervezett befejezés az Egri Törvényszék esetében 2018 februárjában, a Szigetszentmiklósi Járásbíróság esetében pedig 2018 márciusában várható.