Tájékoztató a bíróságok tevékenységét érintő közérdekű bejelentések, panaszok benyújtásáról

Az Országos Bírósági Hivatal elnökének egyik kiemelt fontosságú stratégiai célja a bíróságok szolgáltató jellegének erősítése. Ennek egyik alapeleme az ügyfelek megfelelő és folyamatos tájékoztatása.

E cél elérése érdekében az Országos Bírósági Hivatal az ügyfelek bíróságokhoz való hozzáférését elősegítendő tájékoztató anyagokat készített a bíróságok tevékenységét érintő közérdekű bejelentések, panaszok benyújtásával összefüggésben.

Ezen anyagok összefoglalják a közérdekű bejelentések, panaszok intézésének legfontosabb szabályait (elbírálására jogosult bíróságok köre, e beadványok előterjesztésének módja), tájékoztatást nyújtanak az ügyintézés további részletszabályairól, valamint választ adnak az ügyfelek e témakörben leggyakrabban felmerülő kérdéseire is.

A bíróságok tevékenységét érintő közérdekű bejelentések, panaszok benyújtásáról szóló „Tájékoztató” és a hozzá kapcsolódó „Gyakran ismételt kérdések” a továbbiakban a bíróságok központi honlapján, az „Információk” menüpont alatt érhető el.
 

Budapest, 2014. november 21.