Ügyfél-elégedettséget mérnek a Szegedi Törvényszéken

Az Országos Bírósági Hivatal Elnöke ajánlása alapján – 2013. április közepétől – „Ügyfél-elégedettségi adatlap” kerül bevezetésre a Szegedi Törvényszéken, valamint a Szegedi Járásbíróságon, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek az őket érintő ügyintézéssel és a bírósági épületek rendjével összefüggésben véleményt nyilváníthassanak. Az adatlapokat az irodák ügyfélfogadási terében helyezik el, illetőleg a bíróság honlapjáról elektronikus formában április 15. napjától lesz letölthető. Az így szerzett tapasztalatokat a bíróság az irodai dolgozók képzése során fogja hasznosítani.

Az országban eddig a Debreceni Törvényszéken és a Debreceni Ítélőtáblán került bevezetésre az ügyfél-elégedettségi adatlap.

A bírósághoz való hozzáférés egyszerűsítése kiemelten fontos – hangzott el a Szegedi Törvényszék összbírói értekezletén –, hiszen a jogkereső polgárok kiszolgálásának gyorsasága és minősége a bíróságok megítélésének az alapja. Az ügyfelek megfelelő tájékoztatása mellett a bírósági épületek megfelelő színvonalának biztosítása is hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek kulturált körülmények között intézhessék ügyeiket.

2013. április 11.