Ügyfélelégedettség-mérés

Az Országos Bírósági Hivatal elnöke 2016-ban meghirdette a Fenntartható Fejlődés Programot, melynek fő célkitűzései között szerepel a bíróságok által az eddigiekben elért eredmények megtartása, valamint az ügyfelekkel való kapcsolat további erősítése, és az ügyfélelégedettség fokozása. 
 
A Fenntartható Fejlődés Program keretében a Szegedi Törvényszék ügyfélelégedettségi kérdőívek elemzése révén vizsgálta az ügyfelek elégedettségét, és az ügyfélkapcsolatok terén esetlegesen fejlesztésre szoruló területeket. 
 
A kérdőívek eredményeinek összegzése alapján az volt megállapítható, hogy a bírósághoz forduló személyek döntő többsége kiválóra értékelte a bírósági épületek rendjét, tisztaságát, megközelíthetőségét, a biztonsági szolgálat segítőkészségét, valamint a kezelőirodai kiszolgálást. Külön kiemelték, hogy a kezelőirodákon dolgozó bírósági munkatársak kimagasló munkát végeznek: segítőkészek, udvariasak, hatékonyak és felkészültek, amellyel nagymértékben előmozdítják az ügyintézést.
 
A felmérés eredményeit vizsgálva megállapítható volt továbbá, hogy a kérdőívet kitöltők többségének már az első alkalommal sikerült elintéznie azt az ügyet, amely miatt a kezelőirodához fordult. Az ügyfelek a kezelőirodákon várakozással töltött idő mértékével is elégedettek, amely 1-5 percet vesz igénybe. 
 
A kérdőívek tanúsága szerint az ügyfelek jelentős százaléka az esélyegyenlőség biztosítása érdekében tett intézkedéseket, valamint a Szegedi Törvényszék honlapjának tartalmi feltöltöttségét, az információk elektronikus elérhetőségét és naprakészségét is jónak tartja. 
 
A Szegedi Törvényszék kiemelten fontosnak tartja a bírósághoz forduló személyek visszajelzéseit, hiszen a bíróságok szolgáltató jellegének erősítése és e körben végzett tevékenységük további fejlesztése érdekében mindenképpen szükség van a jogkereső állampolgárok véleményére és javaslataira.