Átadták a Szigetszentmiklósi Ügyfélközpontot

Az Egri Törvényszék után a Szigetszentmiklósi Járásbíróságon is megnyitott az új, egységes arculatú Ügyfélcentrum, mely az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökének stratégiai célkitűzéseihez igazodva modern környezetben biztosít gyors és hatékony ügyintézést a bírósághoz fordulóknak.
 
Dr. Handó Tünde, az OBH elnöke a központ megnyitóján utalt rá, hogy az elmúlt években több olyan fejlesztés is elindult, amely a bíróságokhoz való könnyebb hozzáférést szolgálja, megkönnyítve ezzel a felek ügyintézését.  Ezek közé tartozik például a Digitális bíróság projekt. Ennek egyik legfontosabb újítása az ún. e-akta bevezetése lesz. A cél, hogy az elektronikus akta a papír alapú akta online változataként tegye egyszerűbbé az ügyfelek számára irataik megismerésének lehetőségét. 
 
A személyes ügyintézés azonban sokszor elkerülhetetlen. Ügyfelek százezrei keresik fel évente személyesen a bíróságokat. Ezért különösen fontos, hogy ügyük súlyához méltó környezetben, megfelelően felkészült munkatársak fogadják őket. Ahogyan a „jó állam” arcai a kormányablakok, úgy a nyitott, szolgáltató bíróság arcai az ügyfélközpontok. Kialakításuknál az volt a fő szempont, hogy a bíróságok ügyfelei korszerű és komfortos körülmények között, egyszerűbben, gyorsabban intézhessék ügyeiket, adhassák be beadványaikat, tájékozódhassanak vagy tekinthessenek be iratokba.  Az OBH támogatásával létesülő ügyfélközpontok például megteremtik a lehetőségét annak, hogy egy debreceni állampolgár a Zalaegerszegi Törvényszék előtti ügyében a lakóhelyén kaphasson információt. 
 
A szigetszentmiklósi megnyitón dr. Handó Tünde bejelentette, hogy a korábban Panasznap néven működő szolgáltatás a jövőben Ügyfélsegítő elnevezéssel várja a jogkereső polgárokat. Az új Polgári Perrendtartás, megújult jogszabályi környezetet teremtve pontosította az intézmény keretében végezhető segítségnyújtás módját és határait.  Az Ügyfélsegítő ennek megfelelően segíti a jogi képviselő nélküli ügyfeleket a nyomtatványok kitöltésében és szóbeli kérelmeik rögzítésében, valamint válaszokkal szolgál bírósági eljárási kérdésekben. Az Ügyfélsegítő a járásbíróságokon, az ott jelzett ügyfélfogadási időkben kereshető fel. Az Országos Bírósági Hivatal annak érdekében, hogy az intézmény megújulásával kapcsolatos információk hatékonyan jussanak el az ügyfelekhez plakátot és tájékoztató kiadványt készített, továbbá a birosag.hu honlapon megjelenő tartalmakkal hívja fel az érintettek figyelmét a változásra.