Panaszok, közérdekű bejelentések, ügyfélsegítő
Tájékoztató az ügyfélsegítőről
A Pécsi Törvényszék illetékességi területén működő járásbíróságokon 2020. június 22. napjától újra elérhető az Ügyfélsegítő.
Ügyfélsegítő a Pécsi Törvényszéken és a Pécsi Járásbíróságon
2021. május 7. napjától a Pécsi Járásbíróság mellett a Pécsi Törvényszéken is működik ügyfélsegítő a közigazgatási és munkaügyi, valamint a törvényszék elsőfokú hatáskörébe tartozó olyan ügyekben, ahol a jogi képviselet nem kötelező.
-
A törvényszéki Ügyfélsegítő ideje:
minden pénteki munkanapon 9:00 és 15:00 óra között. (Ebédidő: 12:00 és 13:00 óra között)
-
A törvényszéki Ügyfélsegítő helye:
Pécs, Rákóczi út 34. mfsz.2. sz. terem. (A tárgyalótermek foglaltságának függvényében változhat, erről a portaszolgálatnál kell tájékozódni.)
Az ügyfelek az ügyfélsegítőt kizárólag előzetes időpontegyeztetést követően vehetik igénybe.
Időpontot kérni az alábbi telefonszámokon lehet:
- Pécsi Járásbíróság: +36 72 522 151
- Komlói Járásbíróság: +36 72 582 140
- Mohácsi Járásbíróság: +36 69 311 449
- Siklósi Járásbíróság +36 30 738 5744 és +36 30 738 5745
- Szigetvári Járásbíróság: +36 73 310 231
- Pécsi Törvényszék +36 72 503 524
Tájékoztató az ügyfélsegítőről a Pécsi Járásbíróságon
A Pécsi Törvényszék illetékességi területén működő Pécsi Járásbíróságon az ügyfélsegítőt kizárólag előzetes, telefonon történő időpontfoglalás útján lehet igénybe venni.
A mindenhét pénteki napján megtartott ügyfélsegítő napra 9-15 óra közötti időpont lefoglalására van lehetőség azzal, hogy 14-15 óra közötti időpontok a soron kívül intézendő ügyeknek vannak fenntartva.
Az adott hétre szóló időpont lefoglalására a hét csütörtöki napjának 14 órájáig van lehetőség.
Az ügyfelek időpontfoglalást az alábbi telefonszámokon jelenthetik be:
+36 72 522 151
+36 30 448-6646
Panaszok, közérdekű bejelentések
A panaszokat, közérdekű bejelentéseket minden esetben a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény értelmében kell elbírálni. A törvény értelmében mindenkinek joga van ahhoz, hogy egyedül vagy másokkal együtt írásban kérelemmel, panasszal vagy javaslattal forduljon bármely közhatalmat gyakorló szervhez, így Ön a bíróságok felé panasszal vagy közérdekű bejelentéssel élhet.
A bíróságokhoz intézett panaszt, közérdekű bejelentést a közérdekű bejelentésekkel és panaszokkal kapcsolatos eljárás rendjéről, valamint a belső visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 7/2023. (XII. 7.) OBH utasítás rendelkezései szerint – a benne előírt eljárási rend és határidők betartásával – kell megvizsgálni és elintézni.
Az Országos Bírósági Hivatal elnökének egyik stratégiai célja a bírósághoz való hozzáférés egyszerűsítése, amelynek alapvető pillére az állampolgárok információszerzése, a könnyen áttekinthető és informatív honlap, ügyfél tájékoztatási centrumok létrehozása, az ügyfelek megfelelő és folyamatos tájékoztatása, továbbá az ügyfél-elégedettség mérése.
A panaszok és a közérdekű bejelentések rendeltetésszerű benyújtása érdekében az Országos Bírósági Hivatal és a bíróságok kiemelt figyelmet fordítanak a panaszok és közérdekű bejelentések elbírálásra, így a panaszkezelés egyik kiemelt célja az ügyfél-elégedettség növelése.
A fentiekhez kapcsolódóan több bíróság foglalkozik az ügyfél-elégedettség témakörével, melynek keretében többen ügyfélkartát és az ügyfél-elégedettség mérésére alkalmas kérdőíveket dolgoztak ki.
Az alábbi linken elérhetik az OBH központi tájékoztatóját a fentiekkel kapcsolatban:
Közérdekű bejelentés, panasz - általános tájékoztató
Közérdekű bejelentés, panasz - tájékoztató benyújtásról
Közérdekű bejelentés, panasz - visszaélések bejelentése
Közérdekű bejelentés, panasz - gyakran ismételt kérdések
Ügyfélsegítő
A mellékelt dokumentumban a tartalomjegyzék soraira kattintva érhetik el az egyes tájékoztatók tartalmát.