Ügyfélkarta
Tisztelt Ügyfelünk!
Az ítélőtáblánkon folyamatban lévő eljárások résztvevői jogainak gyakorlását elősegítve, ügyfélkartánkban meghatároztuk azokat az elveket, amelyek a szolgáltatási tevékenységünket jellemzi. Célunk, hogy működésünket átláthatóbbá, az ügyfeleinket megillető jogokat megismerhetőbbé tegyük, ügyeiket gyorsan, segítőkészen, pártatlanul, magas szakmai színvonalon intézzük el.
Ez a dokumentum tartalmazza azokat a kötelezettség-vállalásainkat, amelyeket a jogszabályokban rögzítetteken túl az ügyfeleink elvárhatnak tőlünk, amikor bírósághoz fordulnak.
Törekszünk arra, hogy az ügyfelek számára az ügyintézést átláthatóbbá, hatékonyabbá és időszerűbbé tegyük, ezért:
1.
Biztosítjuk, hogy a bíróságunk elérhetőségi adatai és az egyéb információk, pl. ügyfélfogadási idő, naprakészen álljanak rendelkezésükre. Ezen adatokat a bíróság honlapján is közzétesszük (https://birosag.hu/gyori-itelotabla oldalon Információk / Elérhetőségek menüpont).
2.
Elektronikusan, faxon és telefonon érkezett beadványaikat a mindenkor hatályos eljárásjogi rendelkezések szabta keretek között vesszük figyelembe az előttünk folyamatban lévő eljárások és az általunk nyújtott szolgáltatások során.
3.
A bírósági tárgyalótermeket jól látható módon, számozással látjuk el, a kezelő- és tájékoztató irodáinknál ügyintézőink neve feltüntetésre kerül.
4.
Az Önök biztonsága érdekében a biztonsági szolgálat ruházat- és csomagátvizsgálást végez az épületbe történő belépés során.
5.
A hét minden munkanapján, ügyfélfogadási időben fogadjuk ügyfeleinket.
6.
A kezelőirodáink telefonon tájékoztatást adnak az ügyfélfogadási időről, továbbá, ha a telefonáló személyének és az ügynek az azonosításához szükséges információkat közli, és jogosult rá, az iratokhoz kapcsolódó legfontosabb adatokról, így pl. a tárgyalás, vagy nyilvános ülés időpontjáról, az iratokba történő betekintés lehetőségéről.
7.
Biztosítjuk a fogyatékkal élők számára a bíróság épületének megközelíthetőségét, az épületben való közlekedést, az ügyfélszolgálati irodák és tárgyalótermek megközelíthetőségét.
8.
A sajtóval a szélesebb körű tájékoztatás érdekében együttműködünk, éves működésünkről, legfontosabb eseményekről sajtótájékoztatót tartunk, illetve a közvéleményt a sajtó képviselője útján tájékoztatjuk.
9.
Munkatársainkat rendszeresen továbbképezzük a Magyar Igazságügyi Akadémián és helyi képzéseken, hogy munkájukat a jogszabályoknak megfelelően és az Önök legnagyobb megelégedettségére végezzék.
10.
A működésünkkel és gazdálkodásunkkal kapcsolatos alapvető információkat közzétesszük a bíróság honlapján. Ügyfélkartánkban foglalt vállalásainkat a bíróság épületében és honlapján is ügyfeleink számára megismerhetővé tesszük.
11.
A szolgáltatásainkkal kapcsolatos ügyfél-elégedettséget a kezelőirodáknál elhelyezett ügyfél-elégedettségi kérdőív használatával mérjük, az a honlapunkon is elérhető, észrevételeiket értékeljük és figyelembe vesszük.
12.
Az ügyfélkartában rögzített vállalásaink lényeges megsértése miatt panasszal lehet fordulni a Győri Ítélőtábla elnökéhez, melyet 30 napon belül elbírálunk, és erről a panaszos részére tájékoztatást adunk.
Győr, 2016. október 26.
Dr. Széplaki László
az ítélőtábla elnöke