Hasznos tudnivalók

1. Milyen személyes adatokat kell tartalmaznia a kérelemnek az adatszolgáltatás kiállításához?

  • Viselt név
  • Születési név
  • Születési hely, idő
  • Anyja neve

Amennyiben a fent megjelölt adatok bármelyike hiányzik, akkor az hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.

 

2. Szükség van tanúk aláírására?

  • Amennyiben a kérelmet saját kezűleg tölti ki, úgy nem szükséges a tanúk aláírása.
  • Amennyiben az adatszolgáltatást saját magára kéri és géppel írja a kérelmet, abban az esetben 2 tanú nevének, címének, aláírásának pontos feltüntetése szükséges.

 

3. Mit kell csatolni a kérelemhez?

  • Adatszolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolás
  • Amennyiben szükséges - jogi érdeket igazoló okiratot
  • Amennyiben a kérelmet meghatalmazott útján kívánja benyújtani, úgy meghatalmazás csatolása is szükséges.

 

4. Honnan tudom letölteni a kérelmet?

www.birosag.hu internetes oldalról az Információk a Gondnokoltak és előzetes jognyilatkozatok/nyomtatványok menüpont alatt.

 

5. Kérhetek másról adatot?

Igen, amennyiben a jogi érdekét hitelt érdemlően igazolja! A jogi érdeket igazoló okiratot a kérelemhez csatolni kell.

 

6. Mennyi időn belül készül el az adatszolgáltatás?

  • Aki ehhez fűződő jogi érdekét igazolja: 15 munkanapon belül
  • Az adat megismerésére és kezelésére törvényi rendelkezés alapján jogosult: 8 munkanapon belül

 

7. Hogyan teljesíthetem a befizetést?

  • Postai készpénz-átutalási megbízással (csekk)
  • fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel
  • átutalás útján

 

8. A kérelemhez csatolni kell a befizetés megtörténtét igazoló dokumentumot?

Igen (csekket, átutalási bizonylatot, készpénzbefizetést igazoló dokumentumot)

 

9. Mennyi az adatszolgáltatás díja?

  • Az adat megismerésére és kezelésére törvényi rendelkezés alapján jogosult 3000 Ft.
  • Aki ehhez fűződő jogi érdekét igazolja 6000 Ft.

 

10. Egy befizetéssel az adatszolgáltatásból hány példány igényelhető?

Az adatszolgáltatást több példányban is ki tudjuk állítani, azonban kérjük, hogy a darabszámot kérelmében tüntesse fel.

 

11. Hogyan nyújtható be a kérelem?

  • Postai úton (1055 Bp., Szalay u. 16.)
  • Személyesen az OBH Országos Nyilvántartási Irodán (1055 Bp., Szalay u. 16.)

                - Hétfőtől csütörtökig: 9.00-16.00 óráig

                - Pénteken: 9.00-13.00 óráig

  • Elektronikus úton az ún. ügyfélkapun keresztül

 

12. Az igazolást átvehetem személyesen is?

Igen! Kérjük, hogy a nyomtatványon a telefonszám megadásával egyidejűleg jelezze

 

13. Más személy átveheti a nevemben az igazolást?

Igen, meghatalmazással

 

14. Kérhetem más címre az adatszolgáltatás kiküldését?

Igen. A kérelemben az értesítési címet fel kell tüntetni!

 

15. Milyen telefonszámon tudom elérni Önöket, amennyiben további kérdéseim lennének?

  • 06/1-354-4191
  • 06/-1-354-4242

 

16. Elérhetőségeink

Személyes ügyfélfogadás:

Országos Bírósági Hivatal

Országos Nyilvántartási Iroda

1055 Budapest, Szalay u. 16.

Hétfőtől csütörtökig: 9.00-16.00 óráig

Pénteken: 9.00-13.00 óráig

 

Telefon:

  • 06/1-354-4115
  • 06/1-354-4191
  • 06/1-354-4242

Hétfőtől csütörtökig: 9.00-16.00 óráig

Pénteken: 9.00-13.00 óráig

 

Email cím: nyilvantartasok@obh.birosag.hu