Gondnokolti adatszolgáltatás - hasznos tudnivalók
1. Milyen személyes adatokat kell tartalmaznia a kérelemnek az adatszolgáltatás kiállításához?
- Viselt név
- Születési név
- Születési hely, idő
- Anyja neve
Amennyiben a fent megjelölt adatok bármelyike hiányzik, akkor az hiánypótlás kibocsátását vonja maga után.
2. Szükség van tanúk aláírására?
- Amennyiben a kérelmet saját kezűleg tölti ki, úgy nem szükséges a tanúk aláírása.
- Amennyiben az adatszolgáltatást saját magára kéri és géppel írja a kérelmet, abban az esetben 2 tanú nevének, címének, aláírásának pontos feltüntetése szükséges.
3. Mit kell csatolni a kérelemhez?
- Adatszolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolás
- Amennyiben szükséges - jogi érdeket igazoló okiratot
- Amennyiben a kérelmet meghatalmazott útján kívánja benyújtani, úgy meghatalmazás csatolása is szükséges.
4. Honnan tudom letölteni a kérelmet?
A nyomtatványok a www.birosag.hu internetes oldalról az Adatbázisok/Gondnokolti adatszolgáltatás/Nyomtatványok menüpont alatt - a bal oldalon érhetőek el.
5. Kérhetek másról adatot?
Igen, amennyiben a jogi érdekét hitelt érdemlően igazolja! A jogi érdeket igazoló okiratot a kérelemhez csatolni kell.
6. Mennyi időn belül készül el az adatszolgáltatás?
- Aki ehhez fűződő jogi érdekét igazolja: 15 munkanapon belül
- Az adat megismerésére és kezelésére törvényi rendelkezés alapján jogosult: 8 munkanapon belül
7. Hogyan teljesíthetem a befizetést?
- Postai készpénz-átutalási megbízással (csekk)
- fizetési számlára történő készpénzbefizetéssel
- átutalás útján
8. A kérelemhez csatolni kell a befizetés megtörténtét igazoló dokumentumot?
Igen (csekket, átutalási bizonylatot, készpénzbefizetést igazoló dokumentumot).
9. Mennyi az adatszolgáltatás díja?
- Az adat megismerésére és kezelésére törvényi rendelkezés alapján jogosult 3000 Ft.
- •Aki ehhez fűződő jogi érdekét igazolja 6000 Ft.
10. Egy befizetéssel az adatszolgáltatásból hány példány igényelhető?
Az adatszolgáltatást több példányban is ki tudjuk állítani, azonban kérjük, hogy a darabszámot kérelmében tüntesse fel.
11. Hogyan nyújtható be a kérelem?
- Postai úton (1055 Bp., Szalay u. 16.)
- Személyesen az OBH Országos Nyilvántartási Irodán (1055 Bp., Szalay u. 16.)
- H-Cs: 9.00-16.00-ig
- P: 9.00-13.00-ig
- Elektronikus úton az ún. ügyfélkapun keresztül
12. Az igazolást átvehetem személyesen is?
Igen! Kérjük, hogy a nyomtatványon a telefonszám megadásával egyidejűleg jelezze.
13. Más személy átveheti a nevemben az igazolást?
Igen, meghatalmazással.
14. Kérhetem más címre az adatszolgáltatás kiküldését?
Igen. A kérelemben az értesítési címet fel kell tüntetni!